čtyřkolky Ostrava - MOTOranch

 

MAXXER 450i 4x4 

Cena: Kč s DPH
Dostupnost:skladem
To jen tak někde nespatříte.

Perfektní kombinaci agresivního sportovce sloučenou s neuvěřitelnou ovladatelností v terénu. To jsou schopnosti elegantního MAXXERa 400, který čeká jen na útok. Extrémní odpružení, lehká hliníková kola a silný motor se střetnou s nejmodernější ATV technikou -připojitelným pohonem předních kol a nezávislém zavěšením zadních kol. V tomto jedinečném vozidle se snoubí komfort a síla.

Je to jen na Vás aby jste odpoutali tohoto dravce. 

Redakční test z quadmania.cz:

Když jsem před půl rokem viděl prototyp nového Kymca, říkal jsem si, že je to celkem pěkná kombinace sportu a zábavy, jen by snesl silnější motor. Nyní se nám do ruky dostala produkční verze a upřímně řečeno nás po všech stránkách příjemně překvapila.

Jezdit jsme vyrazili opět do na tankodrom do Milovic. To by měl být ideální prostor pro „polosportku" jako je Kymco. Jsou se tu dlouhé rovinky, táhlé rovné zatáčky, asfaltové plochy i extrémní trialové pasáže plné bahna. Vedle TGB Blada, kterého jsme měli zrovna půjčeného na test, vypadal Maxxer jako dětská čtyřkolka. Když ale s obrovitým TGB trochu poodjedem, je ze střízlíka celkem normální sportka.

Designově se jedná o hodně nové pojetí, přední maska s ledvinkou ve stylu aut BMW působí zajímavě, dvě světla na boku se také snaží být jiná, na druhou stranu působí hodně na ráně a ochranná mřížka bude prvním dokupovaným příslušenstvím. Úžasným dojmem působí sériově montovaná litá stříbrná kola doplněná černým lakem. Tady si Taiwanci opravdu vyhráli. Trochu přežité mi připadají díly z imitace karbonu, ale proti gustu... Zajímavá je minimalistická přístrojovka, která ale obsahuje všechny potřebné údaje včetně ukazatele zařazené rychlosti. Na řidítkách je vše tak, jak má být a žádnou vědu zde hledat nemůžeme. Vzadu designéři sáhli po osvědčeném řešení a umístili výfuk uprostřed nad zadní diferenciál.

Tím jsme volně přešli k technické části stroje. Maxxer je sportovně užitkový stroj určený především pro zábavu. I tak je ale vybaven připínatelným pohonem 4x4 a nezávislým zavěšením zadní nápravy. To je také největší rozdíl oproti jeho hlavnímu konkurentovi - Targetu od TGB. Target má oproti Kymcu větší rozměry kol, takže světlá výška se v podstatě srovnala, záleží tedy spíš na jezdci, zda preferuje zadní kyvku, nebo nezávisle zavěšená ramena. Nesmíme samozřejmě zapomenout na pohonnou jednotku - tou je vzduchem chlazená jednoválcová čtyřstovka s elektrickým i manuálním startérem a samozřejmě variátorem. Řadící páka je klasicky na levé straně od řidítek. Trochu neššastné mi připadá jen řešení táhla řazení, které je opravdu hodně na ráně a trochu kazí jinak dokonalý design. Kymco jde samozřejmě do prodeje vybaveno homologací, takže na stroji najdeme integrované blinkry i zrcátka. Za zmínku pak stojí ještě přední ochranný rám a sériově namontované kryty poloos.  

Co v Kymcu vězí zkouším nejdřív na rychlých šotolinách. Podvozek i při maximální rychlosti okolo osmdesátky dokáže celkem bez problémů filtrovat všechny nerovnosti a motor i přes papírově nízký výkon dokáže tuhle celkem lehkou čtyřkolku slušně rozpohybovat. Do první zatáčky zkouším maximálně vysednout a jde to kupodivu bez velkých gymnastických cviků. Sedlo není zbytečně vysoko a já stíhám v pohodě přenášet váhu a projíždět zatáčky ve slušném tempu. Nízká čtyřkolka přitom sedí jako plnohodnotná sportka.   

Jestli se bude chovat i jako plnohodnotný pracant jsem jel vyzkoušet do rigolu, který vypadal zdánlivě suchý, ale před pár dny v něm ještě bylo bahna po kolena. Jak si tak vjíždím po tvrdé hlíně do koryta a mávám na fotografa, trhá se pode mnou levý břeh a obě kola mizí v bahně. Nepanikařím, zapínám 4x4, řadím zpětný chod a .... a nic. Kymco se jen elegantně posadí na nápravy a nikam se hýbat nehodlá. Z bahna mu pomáhá až druhá čtyřkolka s kurtou. Takže tedy Bahno : Kymco skóre 1:0. Abych ale neházel všechno na Maxxera, je třeba se podívat, co je na Kymcu obuté. Myslím, že na takových gumách by se tu zahrabalo cokoliv. Jsou to univerzální pneumatiky, které se dají jezdit jak po silnici, tak v terénu, no a podle toho to i vypadá, takže první rada novým majitelům zní:„přezout".  

Jako čert kříže se vyhýbám bahnu a zkouším se vyškrábat na vysoké lavice a skrz brázdy po BVP. Vše se daří a když se mi někde podaří Kymco zahrabat, stačí připnout předek a jede se dál. Co musím rozhodně pochválit je řazení, takhle přesně a hladce neřadí snad ani americké čtyřkolky.   

S Kymcem zkouším i nějaký ten skok a vesměs to podvozku nedělá problém. Na nějakou velkou akrobacii bych to ale neviděl. Mnohem zábavnější je hodit Maxxera na dvě a jezdit po terénu jednou stopou, vše jde díky variátoru naprosto hladce a pohodlně. Slabším článkem jsou tradičně brzdy, pro terén dostačující, ale na přední kola Maxxera nedostanete. Stejné to bude i s jízdou po zadních, na tohle nemá motor dost koní. Je třeba také poznamenat, že je čtyřkolka celkem pohodlná, posez je přirozený a klidně bych se nebál nějakého výletu, popřípadě po dokoupení nosiče i delší expedice. 

Co tedy říci na závěr? Kymco Maxxer 400 je neuvěřitelně univerzální čtyřkolka, která za slušné peníze poskytne hromadu zábavy. Má i možnost tažného zařízení. Dovedu si na ní představit amatérský závod, nebo víkend strávený v sedle na cestách. Cestování nahrává i velice přívětivá spotřeba malého jednoválce.

Rozměry

(d / š / v / sedadla)

1905 / 1230 / 1210 / 820 mm

Hmotnost

(pohot. / celková)

279 / 477 kg

Objem nádrže

15 l

Max. rychlost

ca. 70 km/h

Motor

1-no válec 4-takt, kapalinou chlazený se vstřikováním

Zdvihový objem

442,9 ccm

Výkon

14,9 kW (20,3 PS) při 6.600 ot./min

Startér

elektrický

Spojka

odstředivá v olejové lázni

Převodovka

bezestupňový variátor se zpátečkou, redukce, připojitelný náhon předních kol

Přední odpružení

nezávislé zavěšení kol s tlumiči a se seřiditelným předpětím

Zadní   odpružení

nezávislé zavěšení kol s tlumiči a se seřiditelným předpětím a s příčným stabilizátorem

Brzdy vpředu

2 kotouče (202 mm)

Brzdy vzadu

1 kotouč (202 mm)

Pneumatiky

(vpředu/vzadu)

23x8-12", 23x10-12"

Pohon    

Kardan

 

 


« zpět
designed by Panavis & Panadela | contents ©2017 MOTOranch | powered by Online Shop Panavis v2.8 & Quick.Cart